Als toonaangevende, internationale Design & Build projectinrichter creëert Tétris omgevingen die mooi, functioneel, inspirerend en duurzaam zijn. Inspirerende ruimtes voor bedrijven, maar vooral inspirerende plekken voor mensen. Voor Diageo ontwierp Tétris het nieuwe hoofdkantoor in Amsterdam, waar het leven zich afspeelt rond de Diageo Celebration Street.
“Diageo Celebration Street is de perfecte plek om de merken met al je zintuigen te ervaren. Een uitnodiging in een andere wereld, waar iedereen welkom is en zich thuis voelt.”
Een levendige straat met bars, winkels, restaurants, clubs en meer - de plek waar iedereen samenkomt. Dat is Diageo Celebration Street. Met een geweldige bar in het hart van het kantoor om af te spreken voor een kopje koffie of een cocktail. In de winkel kun je cadeautjes kopen of proeverijen organiseren. Ook zijn er verschillende locaties voor samenwerking en verbinding.
Samen met architecte Annemarie Winten van Tétris en Diageo verzorgde VIZIO de projectbegeleiding, technische uitwerking, productie en montage van alle grafische uitingen. Denk aan wandprints, glasfolies en een history wall, bestaande uit houten wandpanelen die rechtstreeks zijn voorzien van prints en koperen elementen. De merklogo’s voerden we uit in kunststof, hout en metaal. Tijdens het project was er regelmatig overleg met Annemarie, de klant en de grafisch ontwerper uit Engeland.
Medewerkers van Diageo kiezen de werkplek die op dat moment het beste bij hun behoeften past. Het kantoor is dan ook hét voorbeeld van een nieuwe generatie werkplekken. Een mix van ruimtes met meer dan alleen traditionele kantoorfaciliteiten. Alles is gericht op het verbeteren van de werkresultaten, de concentratie, de samenwerking tussen de teams en de onderlinge omgang.
Welzijn is van levensbelang in het ontwerp van Tétris, wetende dat werken meer is dan achter een bureau zitten en vergaderen. Deze mensgerichte visie resulteerde in drie zones, gebaseerd op de levendigheid en het niveau van privacy; elk met een eigen kleurenpalet om de activiteiten en het gedrag van de mensen te weerspiegelen.
“Een mensgerichte visie resulteerde in drie zones, gebaseerd op de levendigheid en het niveau van privacy. Elk met een eigen kleurenpalet.”